Isi Form

Name:
Email Address:
Phone Number
Address
How Can I Help You ? Skin Problem [Jerawat,pores,etc]
Lose Weight
Gain Weight
Improve Health
Balanced Diet
Healthy Breakfast
Business Oppurtunity
Earn Extra Income with Herbalife

Click here to create your own form.

Monday 21 November 2011

Soalan2 Lazim Ditanya..

1. Apakah Herbalife?

Herbalife adalah sebuah syarikat yang menjadi peneraju dalam industri pelangsingan badan, kesihatan (wellness), anti penuaan dan penjagaan diri.

2. Sudah berapa lamakah Herbalife beroperasi?

Herbalife ditubuhkan pada tahun 1980. Ini bermakna, Herbalife sudah beroperasi selama 31 tahun di 73 buah negara dan sedang berkembang. Herbalife juga tersenarai di Bursa Saham New York (NYSE).

3. Apakah komponen utama untuk melangsingkan badan?

Komponen utama untuk melangsingkan badan dalam Herbalife adalah terdiri dari 3 produk iaitu Formula 1 (F1), Formula 3 (F3) dan Tea Mix.

4. Adakah produk Herbalife halal?

Ya, anda boleh semak di laman web ifanca.org dan search Herbalife.

 
5. Bagaimana Herbalife boleh menurunkan berat badan?

Secara purata, masyarakat Malaysia makan 1000 kalori sekali hidangan. Shake Herbalife hanya bernilai 180 kalori segelas. Oleh itu, produk Herbalife berfungsi untuk mengurangkan pengambilan kalori melalui penggantian makanan, supaya kalori yang dimakan kurang dari apa yang tubuh mampu bakar tetapi dalam masa yang sama membekalkan tubuh dengan segala zat makanan yang badan perlukan supaya tubuh berfungsi dengan baik. Jika pengambilan kalori adalah kurang, tubuh akan mendapatkan kalori dari lemak dalam tubuh, maka lemak dalam badan akan berkurangan.

6. Berapa kg saya boleh turun berat badan dalam sebulan?

Secara purata, badan wanita membakar 1800 kalori sehari manakala lelaki 2200 kalori sehari. Penggantian dua sarapan dengan Herbalife dapat membakar 440 kalori sehari bagi wanita , manakala 840 bagi lelaki. Untuk mengurangkan berat sebanyak 1 kg, badan perlu membakar kalori sebanyak 8000 kalori. Oleh itu,

Wanita: 440 kalori X  30 hari = 13, 200 kalori = 1.65 kg
Lelaki: 840 kalori X 30 hari =  25,200 kalori = 3.15 kg

* Ini merupakan anggaran sahaja. Setiap individu mempunyai kiraan yang berbeza antara satu sama lain. 

7. Berapa lama masa yang diperlukan untuk menurunkan berat badan?

Bergantung kepada individu. Ada individu yang ingin kurangkan sebanyak 5 kg, ada juga ingin kurangkan sebanyak 10 kg. Jika ingin mengurangkan berat badan sebanyak 10 kg, katakan sebulan berat badan beliau boleh turun sebanyak 2 kg, 5 bulan 10 kg.

8. Kalau berat badan sudah turun kepada berat yang ideal, adakah perlu lagi untuk mengambil produk Herbalife?

Jika sudah mencapai berat ideal, anda hanya perlu mengambil sekali sehari untuk mengekalkan berat badan dan juga untuk kesihatan. 

9. Adakah berat badan akan naik semula jika saya tidak lagi menggunakan produk ini?

Herbalife menurunkan berat badan dengan cara mengawal pengambilan kalori sehari. Jika kita mengambil makanan yang tidak diketahui berapakah kalorinya dan adakah cukup segala nutrisi yang diperlukan oleh badan, mungkin kita akan makan lebih dari yang sepatutnya. Jika anda pasti berat badan anda akan naik semula dan kesihatan anda juga akan merosot, mengapa tidak anda teruskan gaya pemakanan yang sihat dengan mengamalkan produk Herbalife? Ini kerana kesihatan yang baik bergantung kepada apa yang kita makan.

10. Adakah Herbalife mempunyai kesan sampingan?

Herbalife tidak mempunyai kesan sampingan kerana ia adalah sejenis makanan dan bukannya ubat. Oleh itu, semua lapisan umur boleh menggunakan Herbalife termasuk wanita hamil dan kanak-kanak tetapi dengan cara yang berbeza.

11. Adakah pengambilan Tea Mix Herbalife akan menyebabkan kita sering membuang air besar?

Produk Herbalife adalah berbeza dengan produk pelangsingan yang lain. Pengambilan Tea Mix tidak akan menyebabkan kita sering membuang air besar seperti teh pelangsingan yang lain. Ini kerana Tea Mix Herbalife hanya membantu menambahkan proses pembakaran di dalam badan dan membuang toksin dalam badan serta meningkatkan tenaga. 


12. Saya ada banyak soalan lagi. Siapa yang boleh saya hubungi?

Boleh email saya, StarzGenius_90@yahoo.com, atau Fb saya [D'Gadget Blog ada].

Atau boleh hubungi saya di talian 017 799 9290.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...